|  Productinformatie |

Gevoelige GEWRICHTEN? Slechts één DEVIES: BEWEEG!

Ongeveer 10% van de Belgische bevolking heeft last van gevoelige gewrichten in verschillende gradaties.

Dit aantal stijgt met de leeftijd en is bijna gelijk aan 80% vanaf 70 jaar of ouder.

Hierbij enkele tips ter voorkoming en verlichting van deze gevoelige gewrichten.

foto © Chris BarbalisOngeveer 10% van de Belgische bevolking heeft last van gevoelige gewrichten in verschillende gradaties. Dit aantal stijgt met de leeftijd en is bijna gelijk aan 80% vanaf 70 jaar of ouder. 

Hierbij enkele tips ter voorkoming en verlichting van deze gevoelige gewrichten.

Waarom heb ik gevoelige gewrichten ?

Ouderdom, intensief sporten, zware en herhaaldelijke lichamelijke activiteiten, blessures (verstuikingen, verrekkingen, fracturen, …) kunnen de wendbaarheid van gewrichten veranderen.
Een gewricht is de verbinding tussen twee botten, ze maakt een harmonieuze beweging tussen deze botten mogelijk. Gevoelige gewrichten worden vaak veroorzaakt door een achteruitgang van het kraakbeen. Deze laatste zorgt ervoor dat de botuiteinden over elkaar kunnen wrijven en vangen de schokken van onze bewegingen op. Wanneer kraakbeen veroudert en achteruitgaat wordt deze dunner en minder elastisch, er verschijnen oneffenheden die de wrijving hinderen, waardoor de gevoeligheid wordt veroorzaakt.

anatomie-gewricht

BEWEEG!

Wanneer u gevoelige gewrichten heeft, is het belangrijk dat u blijft bewegen, want hoe langer men een gewricht immobiliseert, hoe sneller deze verslechtert. Vermijdt echter wel activiteiten met verhoogd risico op blessures zoals hardlopen of tennis, maar geef de voorkeur aan wandelen, fietsen, aquagym of yoga.

Bewegen helpt u:

  • uw beweeglijkheid te behouden en stijfheid te verminderen,
  • uw spieren rond het gewricht te versterken,
  • het kraakbeen beter te voeden,
  • het risico op vallen te verminderen door het evenwicht te trainen.

Lichamelijke oefening heeft ook andere voordelen voor de gezondheid: het helpt om gewicht te verliezen, het kan helpen het risico op ontwikkeling van diabetes de verminderen, evenals van bepaalde vormen van kanker of cardiovasculaire ziekten (verhoogde bloeddruk, AVC) … zonder nog te spreken over de winst voor uw humeur!

Wist u dat? Gewichtsbeheersing is erg belangrijk omdat de druk van extra gewicht op de gewrichten enorm is. Daarentegen kan een gewichtsverlies van 10% uw gewrichtsfunctie met 30% verbeteren.

Tilmans advies voor uw gewrichten: Flexyfytol PLUS®, een formule met een voortrekkersrol in onderzoeken

Op basis van hoog opneembare kurkuma extract, Boswellia Serrata en vitamine D, draagt Flexyfytol PLUS®bij aan het behoud van de soepelheid van de gewrichten, spieren en pezen en de beperking van de veroudering van het kraakbeen.

FLEXOFYTOL-PLUS_BE_banner-VSU-homeopathie-NL_2018-09

Zijn pluspunten:

  • Het combineert de 2 klinisch wetenschappelijk meest bestudeerde planten op het gebied van gewrichten: kurkuma en Boswellia Serrata
  • Het biedt een bio-geoptimiseerd extract van kurkuma: de bio-optimalisering van het kurkuma extract zorgt ervoor dat de curcumine, het actieve principe van kurkuma, tot 2.100 x beter opneembaar is en dus efficiënter dan een niet bio-geoptimiseerd extract.
  • Het heeft geen bijwerkingen en kan zonder darmcomplicaties, gedurende lange periodes, gebruikt worden.

Vraag uw apotheker om meer informatie of kijk op www.flexofytol.be/nl

Geplaatst in Alle rubrieken, Patiëntervaringen, Productinformatie, Publiciteit en sponsoring en getagd met , .